Saturday 6 February 2010

2. A 'dolgozó nő'- szerep sziromvilága

2. A dolgozó nő szerep sziromvilága

Fény: sárga
Szimbólumok: 5 kis fehér kocka, alkalmi munkák
Kapcsolódás a ruhán: a gerinc mentén hátul 4 helyen, fejen
Idősík: jövő, ami hátul van
Mozgások: szaggatott, szórt, gyors, levitáló
A világ leírása: hátul a kisagyban eltárolva, néha aktuálizálódó hektikusság, ráadásul párhuzamosan, itt a személyiség éppen szétforgácsolja energiáit, ahelyett hogy fókuszálná, de legalább kilép önmagából és megnyilvánítja magát.

3. A szerető szerep sziromvilága

3. A szerető szerep sziromvilága

Fény: kék
Szimbólum: nagy fehér gömb
Kapcsolódás a ruhán: szív fölött, váll alatt
Idősík: jelen
Mozgások: gravitáló, lassú, egyenes vonalú, szaggatott
A világ leírása: kapcsolatába, kapcsolataiba kilépve a személyiség újabb nehézségekkel szembesül s a helyzetet óvatosan közelíti meg, mert nem egyszerű a másikat megközelíteni.

4. Az anya lánya szerep sziromvilága

4. Az anya lánya szerep sziromvilága

Fény: piros
Szimbólum: közepes gömb
Kapcsolódás a ruhán: a jobb mellen
Idősík: jelen, múlt felől
Mozgások: gravitáló, szaggatott, gyors, egyenes vonalú
A világ leírása: ebbe a szerepbe kilépve a személyiség újabb nehézségekkel szembesül, a soha vissza nem adható hála, az önmarcangoló lekötelezettség és az ügyetlenül és későn kifejezett szeretet mozdulataival.

5. Az Árik Zsófi sziromvilága

5. Az Árik Zsófi sziromvilága

Fény: lila
Szimbólum: kis kocka-projekt
Kapcsolódás a ruhán: jobb váll
Idősík: jövő
Mozgások: levitáló,szaggatott,szórt vonalú, folyamatos
A világ leírása: ebben a világban a személyiség a saját énképével találkozik, azt csodálja és méregeti a távolságot eközött az énje között és aközött, ahol éppen jelenleg tart, mint a játék főszereplője.

Árik Zsófia meg a Sziromvilág

Árik Zsófia meg a Sziromvilág


Az út-vesztő számomra azt az élethelyzetet jelenti, amiben vagyok, annak minden szintjét, rétegét. Olyan, mintha az ember a saját élete középpontjában állna és körülötte a lehetőségek, mint ajtók, ablakok, vagy sínek, pályák elágazási pontjai lennének és rajta áll, hogy melyik úton indul el. Én mint áramlás-hívő a lehetőségekben hiszek, és nem szeretek választani a lehetőségek közül, hanem várok, ráhangolódom és próbálom megérezni, hogy merre nyílik és merre csukódik a tér vagy egy ajtó, ablak, amerre zsákutcák vannak, vagy falakba ütközöm, arra nem érdemes menni, de honnan tudom vagy érezzem meg, hogy mikor merre nyílik a tér?, ráadásul úgy képzelem, mintha ezekhez külön életek vagy személyiségek, jövők és perspektívák tartoznának és én ugrálnék ezek között a vágányok között, meghalva-megszületve újként egy másik élet lehetőségébe, és a legritkább esetben válik mindez integrálttá, folyamattá.

tehát ezek olyan, mintha sínek vagy korongok lennének, amik között ugrálni vagyok kénytelen, néha az egyik világít, mert arra kell mennem, néha hirtelen a másik fénylik föl és én a középpontjában, ahogyan te mondtad termináljában vagyok az egésznek, mert minden szál hozzám fut be és tőlem ágazik szét.

a párhuzamos világok elmélete szerint ugye minden másodpercben döntünk és ez elindít egy utat, egy jövőt, egy perspektívát, egy világ nyílik és az összes többi becsukódik.

szívesebben élek egyszerre több életet, mintha egy pálya, élet, kapcsolat, szerep, életút mellett elköteleződnék, ami bekorlátoz.

emiatt viszont állok az elosztó közepén és nem mozdulok. Mennék, de mivel nem tudom, merre ezért maradok. Nyilván saját magamat blokkolom és a külvilágba vetítem ezt az akadályozottságot. Mert kibújni a körből és megmutatkozni bátorság, kihívás, ezért az én-építés inkább legbelül folyik.

Élettér. Egy szent kört vetek fel pl. liszttel és spirálban saját magam körül forgok, reagálok a körülöttem nyíló-csukódó, felfénylő vagy kialvó fényekre, elindulok és mégsem, elindulok a másik irányba. A spirál előre és visszaforog. Statikus és dinamikus egyszerre.

Ez nemcsak az életépítés területén, de személyiségek szintjén is para, mert minden irány életet, jövőt, személyiséget is meghatároz, ezeket a külső szerepeket egyenként felveszem és leteszem és visszatérek az ‘alapszemélyiség’-hez

Szerelmi szempontból pedig a kapcsolatok között vagyok ugyanígy és maradok egy dinamikus de kimozdíthatatlan állapotában a menyasszonynak, aki visszautasít minden házassági alkut, mert nem szeret elköteleződniaz érdekel, hogy hogyan lehetne megjeleníteni a körém kivetülő szerepeket, amiket néha felveszek és leteszek, mint arcokat. ilyen az anya-szerep, a nő, a kislány, az Árik Zsófi meg a többiek.

Ezeknek van köze nyilván a belőlük nyíló utakhoz és életekhez.
a nehéz mindennek az eredőjében állni.
Nem tudom még hogy ezek a rétegek mik:. korongok és világok, melyekbe kilépek a körből és mintha egy virág szirmai lennének a kör körül vagy egy diagram a földön felrajzolva. ugrálok a világok és szerepek között, mindig visszatalálva középre, vagy ezek körém vagy rám vetített világok – esetleg mindkettő.

vagy ezek kötelek, amik engem erre vagy arra húznak a kapcsolatok szintjén.

Mert ebben is hiszek, hogy valami hálózatba szövött kis egységek vagyunk, és ebben a mátrixban vagy nexusban (a szerveződéselméletben és folyamatfilozófiában ezzel foglalkozom) ennek eleven részei vagyunk, kapcsolatban vagyunk mindennel, a háló legkisebb rezdülése elindít bennünk valamit és viszont

Ez a háló a kapcsolatrendszereinket mutatja, hogy hatunk a környezetünkben lévő csoportok életére és viszont.
Ezek a kötelek egyúttal életek, jövőképek is, amik húznak egy irányba. ezek összeszövött egysége pedig én vagyok

Mindegyik ilyen fonalegység, a hálónak kül. csücskeiben egyúttal ezek a szerepek vagy maszkok vannak, amikben ezek a szerepek kiteljesedhetnének vagy fordítva az a személyiség-szerep ezen az úton elindulva a hálózatnak ezt a részét teljesíti – azt hiszem inkább ez utóbbi stimmel. tehát hogy van a szerep, egy arc vagy maszk és az ilyen szerep ezen az úton elindulva ehhez a világhoz ér, ebben teljesedik ki.

A probléma csak az hogy én az egésznek a közepén állok azaz párhuzamosan akarom és vagyok kénytelen megélni a szerepeket a szertefutó és egymásnak ellentmondó útvonalakat. és ugye ha az egyikben vagyok, nem vagyok a másikban.

Tehát vagy ugrálok a világok között és cserélgetem a szerepeket, mintha egy diagramban sétálnék a virág középpontja és a szirmai között

Vagy mindez eredőjeként középen transzformátorként működöm. Mintha rám lennének kötve diódák, mint EEG-n, vagy CT-n és a hálózat többi része a szirmok tőlem kapnák az energiát, a gyerekek, vagy a szerelmi kapcsolatok, vagy a világbeli munkák az energiámat szívják le, használnak, nyilván fel is töltenek, de a többszörösét követelik.

A családon belül a konfliktusok rajtam vezetődnek le mint villámhárítón, tehát, igazából még rajtam is fut minden keresztül érzelmileg, informatikailag.

Olyan, mint egy ipartelep vagy az idegrendszer felnagyítva axonokkal, neuronokkal. , de mégis folyamatosan várja azt, akivel a kör középpontjában játszhatná ezt az egészet. A várakozás dinamikussága a menyasszonyé.

Nekem az út-vesztő most nagyon személyesAzt hogy mindez lehet hogy vetítve van, mármint a világok és szerepek rám vagy körém
az arcok lehetnek maszkok és jó lenne ezt a virágot megcsinálni a térben, a kör középpontjával és a szirmokkal, az azokra vetített világokkal. minden szirom előtt másik maszkot veszek föl és másként viselkedem. ezek a világok konkrétak lennének, nyilván csak úgy lenne értelme, tehát pl. ez az anya a gyerekeivel, a másik a szerető világa, a harmadik a kis karrierista, a negyedik az Árik Zsófi, a negyedik lehetne a bolond lány vagy a kislány, a hülyegyerek a családban. legalább öt sziromvilág és karakter, maszk kellene.

Olyan jó lenne, ha kötelekkel vagy vetített hálózattal még az Ariadné jelleg is bejönne a mítoszból, valami ilyen piros fonál kellene nekem, hogy kitaláljak önmagamból a helyes irányba.

de mi a helyes?, minden relatív és ráadásul párhuzamos…
na befejezem
most már majdnem mindent tudsz rólam, paraszinten.

eddig körökben gondolkoztam. a kör közepe a virág középpontja, ez felülről világított szpot, egy fénykör. viszont a szirmok vagy szintén körök, ekkor meg kellene oldani 5 plussz fényt felülről
vagy sávok, mintha a nap sugarai lennének.
először szerettem volna öt féle vetített világot a szirmokra, de ez bonyolult lenne szerintem öt projektor kicsit luxusnak tűnik a fejem köré, meg perspektivikusan nem is lehetne látni szerintem a lábam alá vetített világokat.
úgyhogy az öt világ öt szín lenne, színes diafóliával, diavetítővel meg tudnánk oldani, ez viszont sávot vagy max háromszöget csinál
ezután elkezdtem gondolkodni a szent geometrián, meg azon, hogy nem mindegy hogy pentagrammát rak ki az ember vagy pl egy Dávid-csillagot.
a kör középpontja biztos, a világok körülötte többféle mintázatban is megjelenhetnek.

en valami ilyesmit jelent.megoldás ez a mászkálás az ének és életek között

a gömbök a személyeket vagy adott eseményeket szimbolizálják az adott sziromvilágokban, akikhez a huzalokon, kábeleken keresztül kapcsolódom. A velük való kapcsolat határozza meg a világot, és azt a szerepet, személyiséget amit az adott kapcsolatrendszeren belül játszom.
A kapcsolódás által válik labirintussá.Nemcsak az számít,, hogy mi pulzál ki a napból, hanem az is, hogymi van a napban, hogy a sugarak hogyan vonatkoznak középre, mi a centrum és a perifériák viszonya. a cél a középre integrálódás, onnan önazonosként kilépés és az oda visszatérés. Minden mozdulat egy tükör, de ennek a belsőnek a tükröződése.
koncentráljak a centrum és a perifériák, szirmok viszonyára, és hogy próbáljak mindent integrálni középre. tehát nemcsak az számít, hogy mi pulzál kifelé ebből a napból, hanem az is hogy a sugarak hogyan vonatkoznak a középpontra, mert azok kivetülései.
mindegyik sziromvilág egy tükör, egy mozdulat, és ezek együtt alkotják az egészet. igazából mindegyikkel azonosítani kellene magam illetve úgy kellene középső önmagamból kilépni, hogy hordozom az összes tükör lehetőségét.

maradnak a színes szirmok-sávok,

a középső szpot meg a fonalak rám rögzítettsége. illetve mindezek viszonya.

most úgy néz ki, hogy a gömböket megemeljük.

Zsófi meg a sziromvilág

Blütenblattwelt Samstag, 6. Februar 2010 Zsófia Árik und die B...